HANDELSBETINGELSER hos Svinningegården

Generelle oplysninger

Svinningegården
Svinningegården 5
4520 Svinninge

CVR: 39009943

Kundeservice
Kundeservice kan kontaktes via e-mail på sphn@svinningegaarden.dk. Vi forsøger så vidt muligt, at besvare alle e-mails indenfor 48 timer.

Handel med Svinningegården
Varekøb gennem Svinningegården kan kun foretages via vores hjemmeside, på adressen www.skovkyllinger.dk, eller fysisk i vores gårdbutik.

Ved køb af alkohol skal man være fyldt 18 år.

Levering
Vi kører varerne ud med køle-/frysetrailer afhængig af afstanden og vi skal selvfølgelig kunne komme til det anviste sted. Det bedste udgangspunkt er at bruge sin sunde fornuft. Dernæst er der nogle nøglemål, som du kan forholde dig til som kunde. For at komme frem, skal vejen være af fornuftig stand. være 3 meter bred og der skal være en frihøjde på mindst 2,5 meter.

Husk at Svinningegården ikke erstatter eventuelle skader, som opstår ved levering på et anvist sted. Er du således i tvivl om du kan være hjemme til at tage imod dine køle-/frostvarer så skal der være en klar instruks til chaufføren om hvor varerne skal aflæsses så de ikke bliver dårlige.

Vi leverer kun om fredagen, med mindre andet aftales og prisen er 175 kr. for køb under 1250 kr. Ved køb over 1250 kr. er levering gratis.

Ordren skal være afgivet mindst 24 timer i forvejen, før levering kan finde sted om fredagen.

De aktuelle priser er gældende for Sjælland. Kontakt os for tilbud på levering til Fyn, Lolland/Falster eller Jylland.

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: Visa, Visa Electron, MasterCard, Visa dankort.
Betalingen er helt enkelt og foregår på en krypteret og sikker forbindelse direkte til Bambora, og som kun du og Bambora kan læse. Der er således ingen andre, der kan se eller gemme oplysningerne om dig. Når der betales med kreditkort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfældet af, at dit betalingskort bliver misbrugt i en internet-butik, der benyttes SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet. Der pålægges ingen gebyr for betaling med såvel danske som udenlandske kreditkort.

Samtlige priser er inklusive 25 % moms.

Betalingsbetingelserne er netto kontant fra fakturadato. Beløbet hæves først ved afsendelse af varen men reserveres af Bambora i op til 7 dage.

Ved overskridelse af betalingsfristen, er Svinningegården berettiget til at beregne morarenter fra forfaldsdagen, med en rentesats svarende til 2,00 % pr. påbegyndte måned.

Ordrebekræftelse
Når du har købt en vare, modtager du straks en kvittering pr. e-mail. Ordrebekræftelsen fremsendes straks efter vi har behandlet din ordre og indeholder blandt andet et ordrenummer, kundens navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse, en oversigt over de bestilte varer. Du bør altid gemme ordrebekræftelsen.

Ejendom
Alle produkter købt hos Svinningegården forbliver Svinningegårdens ejendom indtil fuldstændig betaling har fundet sted.

Reklamationsret
Hvis du mener, at du har modtaget en vare, som ikke er som forventet eller som er behæftet med fejl, bedes du kontakte sphn@svinningegaarden.dk inden 7 dage efter modtagelse af varen. Som udgangspunkt tilbagefører vi pengene til din konto, hvis du har modtaget en vare som er behæftet med fejl eller er dårlig.

Den defekte vare skal returneres til os i original emballage. Svinningegården krediterer dig naturligvis for denne udgift. På alle varer, som ikke er fødevare, ydes 2 års reklamationsret. Dette forudsætter selvfølgelig, at du har behandlet varen korrekt.

Fortrydelsesret
Fødevarekøb kan som udgangspunkt ikke fortrydes så snart de er modtaget hos køber grundet smitterisiko. Skulle varen dog ikke være afsendt fra Svinningegården på fortrydelsestidspunkt, så kontakt da sphn@svinningegaarden.dk og spørg om det er muligt at fortryde.

Forbehold
Vi tager forbehold for, prisændringer, tastefejl og lagerfejl. Hvis du bestiller en udsolgt vare og varen ikke er til rådighed forbeholder vi os ret til at rette din ordre ned og fratrække beløbet i din betaling. Svinningegården er ikke forpligtiget til at eftersende den udsolgte vare uden beregning.

Force Majeure

Som følge af force majeure ophører Svinningegårdens forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Svinningegården ret til at ophæve aftalen, uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transport-forstyrrelser, import-/eksportforbud, uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Fortrolighedspolitik

Svinningegården forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Svinningegården vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge kundens navn, adresse, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller personlige data til tredjepart uden kundens forudgående tilladelse.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:
Oplever du et behov for at klage over et produkt eller en service, du har købt hos Svinningegården, kan du sende en klage til vores kundeservice på sphn@svinningegaarden.dk. Anfør i emnefeltet at det drejer sig om en klage.

Hvis du herefter ikke mener at vores kundeservice, har behandlet din klage i overensstemmelse med dine forventninger, kan der yderligere sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: sphn@svinningegaarden.dk